Nye forældre

Vi er altid glade for at byde nye familier velkommen her i Vandkanten. Når I får tilbudt en plads hos os, får I et brev i e-Boks fra os, hvor vi skriver lidt om, hvordan vi byder jer velkommen, og hvordan den første tid kan forme sig for jeres barn her hos os.

Når I kommer den  allerførste dag, starter vi med en samtale, så vi kan lære hinanden bedre at kende. Det er vigtigt for os, at vi kender jeres barn - det vil sige hvad det godt kan lide, spisevaner, sovevaner og så videre - men også jer som familie, så vi kan skabe en tryg, tillidsfuld og udviklende dagligdag for jeres barn.

Til samtalen må I gerne begge to være med, men det er nok, at en af jer deltager. Fra vores side deltager den pædagog, som i starten kommer til at være mest sammen med jeres barn, og måske vores pædagogiske leder.

Vi ved, at der er mange nye ting, I skal forholde jer til som forældre, når jeres barn skal starte i institution. Og vi ved, at I sikkert har mange spørgsmål og måske også undren. Vi her er for at svare på jeres spørgsmål, og vi bliver glade, når I forældre er nysgerrige, fordi det også er en måde for os at blive ved med at være skarpe på, hvordan vi gør tingene